tirsdag 10. mai 2011

Strikk


Jeg er glad i å strikke, men helst små prosjekter som man ikke bruker så lang tid på. Vinterens "mote" med strikkede luer og halser har passet meg ypperlig.

Etter å ha vært på diverse julemesser, ble disse to halsene strikket. Brukte Viking Balder i den grå halsen, som forøvrig har vært godt brukt. Den lilla halsen er strikket i hubro, ca str. 8 år.


Sigrid har brukt den lilla halsen en god del i vinter, og første gang hun hadde den på seg på skolen kom hun hjem med bestilling på halsen fra klassevenninner :)

Under ski VM i Oslo, ble jeg inspirert av flere strikkeblogger til å strikke Norge luer. Så da ble det en stk til Eskil og en til Sigrid. Selv syntes jeg at Stella Mwangi hadde så tøffe votter på seg når hun opptrådte på universitetsplassen, så da ble det Norge votter på meg. Disse kom også til nytte under ski NM her i Tromsø





 Strikket i Freestyle fra dalegarn. Luene ble noe store etter mye bruk, så kunne med hell ha strikket de mindre. Tok utgangspunkt i en oppskrift jeg hadde fra før, samt studerte noen bilder jeg fant på nettet.
Søte Sigrid, kan fremdeles ane konturene av det norske flagget hun hadde malt i kinnene sine. Storfornøyd med å ha heiet Petter Northug og Marit Bjørgen frem til seier!
Det har blitt lite strikking nå etter påske. Har kanskje noe med at våren faktisk er i anmarsj....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar