mandag 13. mai 2013

Oldemor / hekledilla

Jeg har blitt hekta på hekling! Så måtte en tur innom biblioteket og låne litt inspirasjon. Fant en bok om oldemorruter. Her er resultatet :

 
Heklet oldemorruter med tre omganger, det ble 25 stk. Bakstykket er strikket med en heklet kant rundt slik at de tre fargene i puta også er brukt på baksiden.
Ble ferdig med å hekle og strikke en helg jeg var hos mamma og pappa, hadde glemt boka med oppskrift på hvordan de kunne hekles sammen.
Utålmodig som jeg var på å få se resultatet, ble rutene heklet sammen med fastmasker på vrangen. Ikke helt som jeg hadde tenkt, men jeg er ganske fornøyd med resultatet uansett (til å være første gangen i alle fall...)
Garn : mor Aase og et hvitt restegarn fra kurven min.
Heklekrok nr. 4
Pute 40x40 cm
 
Har også heklet en liten kurv, uvisst hva den skal brukes til...bare måtte prøve!
Den er ganske liten, har puttet et drops paris nøste oppi for å vise størrelsen.
Oppskrift har jeg lånt hos G-Anette
Hmmm ser at det har blitt VELDIG mye rosa i det siste, jaja garn lageret mitt minker i allefall. Her har jeg brukt Hubro og heklekrok str.5.
 
Jeg har også blitt med på en give away på bloggen frihet. Her er det mye fint å se! Super premie ! Stikk innom du også :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar