mandag 31. oktober 2011

Strikke blogging

Da kan jeg endelig blogge snurrelua til g-anette. I dag ble den gitt i gave til min gode venninne Maria som har hatt bursdag. Strikket i freestyle fra Dale, men måtte litt opp i pinnestørrelse i forhold til oppskriften. Men lua ble passelig til meg og jeg håper den vil holde Maria varm i vinter samt at det er ei stilig lue :) Tusen takk til g-anette som er så kreativ og lager egne oppskrifter hun deler på bloggen sin!
Er også blitt inspirert til å strikke høsthals fra nevnte g-anette. Linker til bloggen hennes og oppskrift her
Her er mitt herlige resultat, men endte opp med å strikke i Eskimo fra Drops på pinne 8...Det var det eneste lilla garnet jeg hadde 3 nøster av da strikkeånden kom over meg på fredag! Så halsen er VELDIG varm !!!
Fått litt hjelp av mannen til å ta bilder av halsen i bruk, det ble litt fnising når han skulle ha meg til å leke fotomodell :)
Jeg bare måtte strikke denne i lilla, det er jo bare en mnd til min favoritt tid begynner -Advent! Blir litt spesielt i år, siste advent i leiligheta der vi har bodd i 9 år. Men gleder meg stort over at neste advent igjen, blir i eget hus :) Helt merkelig å tenke på i grunnen, et hus som skal være bare vårt og der ingen andre kan bestemme hvilken farge ytterveggen skal ha eller at vi som ikke har egen garasjeplass faktisk må betale for den utvendige fasaden på garasje anlegget.. ferdig med å bo i borettslag?! JA!



Det ble gitt bort en til strikkegave i dag. Gudmor sin lille pike fyller 3 år i morgen på selveste Halloween.
Da ble det et pannebånd inspirert av Stinemor.

Selvfølgelig strikket i Drops merino ekstra fine og en søt hello kitty knapp som ble kjøpt på Panduro en gang i vår. Den har bare blitt liggende sammen med alle de andre knappene og ventet på å få være venn med et slikt pannebånd :)

Søndagskveld og ei aktiv arbeidshelg er over. Spent på hva neste uke vil bringe, selv om jeg tviler på at noen nyheter vil overgå denne ukens snakkis her hjemme - Huset!
By the way - når vi overtar huset og begynner å pusse opp er det store muligheter for at det kommer en ny blogg i Blogglandia!
Ha en fin uke hvor enn du befinner deg!

3 kommentarer:

  1. Tusen takk for den fine lua! Den passet perfekt! Hadde på mæ i dag på vei til jobb, va nesten litt for varm... Men gradestokken viste vel nesten 10 grader, så det va vel ikkje så rart.

    Så stolt over at æ har fått den fine lua fra dæ! Oda har også gått rundt med pannebåndet og flirt :) Nok første gang ho har hatt noe slikt på seg.

    Mange klemmer!

    SvarSlett
  2. Å, så hyggelig at du bruker oppskriftene mine :) :) Og så fint resultat! Halsen i Eskimo så veldig god og varm ut ja :) Herlig farge! :)

    Klem

    SvarSlett
  3. Hei Trude, tusen takk for koselig hilsen. Så flotte plagg du har strikket! Kjenner igjen alle og den lua har jeg på to-do listen, hihi! :D Flotte plagg i herlige farger. Kanskje jeg skal lage en til på pinner 8 ja.. nydelig lilla du har valgt deg!

    PS - jeg bodde i borettslag i 15 år.. Kjenner deg sååå godt igjen. Herlig å være huseier og bestemme ALT selv, thihi! ;)

    Ha en strålendes fin dag!

    SvarSlett